سوختگی درجه دو عمقی ناشی از تردمیل
سوختگی درجه دو عمقی ناشی از تردمیل

سوختگی اصطکاکی | سوختگی با تردمیل

خواندن این مقاله به تمامی کسانی که در خانه تردمیل دارند توصیه می شود.

ایا تا به حال شنیده اید که ما می توانیم با تردمیل بسوزیم؟

ایا می دانید سر خوردن و لیز خوردن روی غلطک تردمیل باعث سوختگی می شود؟

ایا می دانید که برای درمان این نوع زخم ها باید همانند درمان سوختگی عمل کرد؟

ایا می دانید برای درمان سوختگی با تردمیل باید به کلینیک های تخصصی زخم و سوختگی مراجعه کرد و نه به داروخانه.

“ما می توانیم با کمک به مراقبان تشخیص دهیم که تردمیل قطعه ای از ماشین آلات سنگین است ، با خواندن و درک مکانیسم های ایمنی موجود در تردمیل ، و با جلوگیری از دسترسی کودکان به دستگاه در هنگام استفاده از تردمیل ، می توانیم از یک محیط امن تر برای کودکان اطمینان حاصل کنیم.

با افزایش تناسب اندام در دهه های اخیر ، قطعات مختلفی از تجهیزات ورزشی ، از جمله تردمیل ، در بسیاری از خانه ها یافت می شود. مانند هر وسیله بزرگ ، آسیب دیدگی کودکان یک احتمال مشخص است.

سوختگی درجه دو عمقی ناشی از تردمیل
سوختگی درجه دو عمقی ناشی از تردمیل

اکثر تردمیل ها از یک سکوی راه رفتن / دویدن با کمربند لاستیکی تشکیل شده است که توسط موتور درون دستگاه رانده می شود. بسته به تنظیماتی که روی تردمیل استفاده می شود ، کمربند می تواند با سرعتی بیشتر از 8 فوت بر ثانیه یا 2.4 متر بر ثانیه حرکت کند. در این سرعت ، کمربند لاستیکی می تواند هنگام تماس با پوست ، به ویژه با دستان نرم و یا مچ پاهای کودکان کوچک ، آسیب های اصطکاکی ایجاد کند.

تعیین میزان واقعی آسیب های تردمیل خانگی و همچنین روند مربوط به این بروز مشکل است.اما به یاد داشته باشید که درمان این نوع سوختگی ها را حتما به ما اطلاع دهید تا مسیر درست درمان را به شما اموزش دهیم.

ما یک نمای کلی از این مشکل را برای ارتقا سطح آگاهی عمومی ، آموزش و حمایت از یک استراتژی پیشگیری از این آسیب قابل پیشگیری ارائه می دهیم.

14 درمان خانگی زخم

 

سوختگی با تردمیل چیست؟

سوختگی های اصطکاکی که هنگام گیر افتادن دست کودک در تردمیل رخ می دهد ، دومین علت اصلی آسیب دیدگی دست در کودکان است و طبق مطالعه ای از بیمارستان کودکان در سراسر کشور ، بیشتر از سایر سوختگی های تماسی شدیدتر است.

آسیب های تردمیل در کودکان شدید است و به طور فزاینده ای شایع است.

کودک در حین تمرین سعی می کند روی کمربند قرار بگیرد و غلتک انگشتان را به زیر کمربند می کشد و بین کمربند و یک میله فلزی زیر دستگاه گیر می کند و کمربند انگشتان را خراش می دهد . در صورت عدم درمان برخی از این آسیب ها منجر به کنتراکچر و خم شدن می شود.

امارهای سوختگی با تردمیل درکودکان

 

برای این مطالعه ، محققان نمودارهای مرکز سوختگی کودکان در بیمارستان را مرور کردند. آنها دریافتند که از سال 2010 تا 2014 ، 384 بیمار تحت درمان سوختگی مربوط به تردمیل قرار گرفتند (که معمولاً در تماس دست کودک با کمربند دویدن ایجاد می شود) و سایر سوختگی های دست تماسی از جمله اجاق گازها ، دلیل اصلی آسیب دیدگی دست کودکان است. آنها سپس سن ، شدت سوختگی و نتایج نامطلوب در هر دو نوع آسیب را مقایسه کردند.

نتایج نشان داد که سوختگی های مربوط به تردمیل از نظر عمق ، نیاز به یک عمل ، تعداد قرار ملاقات برای رفع آسیب ، زمان بستن پوست و طول دوره مراقبت شدید تر – 51 روز برای سوختگی تردمیل در مقایسه با 11 روز برای سایر سوختگی های تماسی است.

دکتر Huiyun Xiang ، مدیر مرکز تحقیقات مربوط به تروما در کودکان ، که همچنین در این مطالعه مشارکت داشت ، در این گزارش گفت. “ما همچنین توصیه می کنیم از گیت کودک استفاده کنید ، تردمیل در حال اجرا بدون مراقبت رها نشود و مراقبان از تردمیل به سمت اتاق با درب مخصوص استفاده کنند.”

عفونت در بیماران سوختگی
سوختگی با تردمیل با گیر افتادن پا بین غلطم تردمیل و میله نگه دارنده آن
سوختگی با تردمیل با گیر افتادن پا بین غلطم تردمیل و میله نگه دارنده آن

به گفته محققان ، بیش از 12000 کودک در ایالات متحده سالانه به دلیل آسیب دیدگی مربوط به تجهیزات ورزشی در منزل در اورژانس تحت درمان قرار می گیرند.

نحوه اتفاق افتادن سوختگی با تردمیل

ایا می دانید لیز خوردن و افتادن از تردمیل در طول تمرین می تواند معنای جدیدی به اصطلاح “سوختگی اصطکاکی” بدهد. متأسفانه، این نوع سوختگی دردناک است. خوشبختانه با مراقبت و زمان مناسب برای بهبودی ، سوختگی از بین می رود.

در کودکان خردسال اما قضیه به شکل دیگری است کودکان با قرار گرفتن دست یا پا در زیر قرقره غلطان باعث می شوند که پوست ناحیه مربوطه که عمدتا دست یا پا می باشد به میزان زیادی در مجاورت اصطکاک و تردمیل قرار بگیرد و باعث اسیب های شدید شود.

روش های درمان سوختگی با تردمیل

 

  • اطمینان حاصل کنید که سوختگی جزئی است.
  • اگر اینطور نیست ، فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.
  • هر چیزی بیش از سوختگی درجه دو که ناحیه کوچکی از بدن شما را در بر می گیرد باید توسط پزشک معالجه شود.
  • به احتمال زیاد ، سوختگی ناشی از تردمیل فقط ناحیه نسبتاً کمی از بدن شما را در بر خواهد گرفت ، به لایه اول یا بخشی از لایه دوم آسیب می رساند و در خانه قابل درمان است.
  • با استفاده از آب سرد یا کمپرس سرد برای مدت چند دقیقه منطقه آسیب دیده را خنک کنید.
  • یخ را مستقیم روی سوختگی قرار ندهید زیرا باعث یخ زدگی و آسیب دیدگی بیشتر می شود.
  • ناحیه را به راحتی با گاز بپیچید ، اما مطمئن شوید که از الیاف شل مانند گاز خشک  که می تواند در سوختگی گیر کند استفاده نکنید. اگرچه بیشتر پزشکان استفاده از هر نوع کرم روی سوختگی را توصیه نمی کنند ، اما بعضی از افراد احساس آرامش بخشی را که کرم ها ایجاد می کنند دوست دارند.
  • اگر از کرم استفاده می کنید ، مطمئن شوید که کرم سبک است. کرم های غلیظ و چرب می توانند گرما را به دام بیندازند و روند بهبود را طولانی کنند. با کثیف شدن پانسمان ، محل سوختگی را دوباره بانداز کنید.
  • دارو مصرف کنید اگر سوختگی صدمه ای نبیند این مرحله ضروری نخواهد بود ، اما مسکن بدون نسخه مانند آسپرین ، تایلنول یا Aleve می تواند به شما کمک کند تا در هنگام التیام زخم و بانداژ ان کمتر دردناک شود.
درمان زخم واریسی چیست؟

اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز این حوادث چیست؟

 

  • هنگام استفاده از تردمیل از بازی کردن کودکان در اطراف تردمیل به شدت جلوگیری کنید.
  • به هیچ عنوان حتی لحظه ای تردمیل را روشن نگذارید.
  • حتی الامکان تردمیل را در اتاقی قرار دهید که درب ان اتاق به راحتی قفل شود و در هنگام استفاده کودک به راحتی نتواند به ان نزدیک شود.
  • از قرار دادن کودکان روی تردمیل به صورت جدی بپرهیزید.
  • هرگز اجازه ندهید کودکان با تردمیل بازی کنند و یا روی ان را بروند.

محمدحسین شهرابادی – محقق و پزوهشگر در زمینه زخم و سوختگی

کلینیک سوانح سوختگی التیام با برخورداری از به روز ترین اطلاعات در زمینه سوختگی های نوین و اگاهی از روش های درمانی ان با کم ترین زمان و کم ترین جای برجای مانده در کنار شماست.

کافیست عکس ناحیه سوختگی یا زخم را برای ما به شماره زیر واتس اپ کنید تا جوابگوی سوالات شما به صورت اینترنتی باشیم.

همشهریان تهرانی می توانند از خدمات ما به صورت حضوری و سایر هموطنان ما می توانند از خدمات ما به صورت غیر حضوری برخوردار شوند.

 

 

 

منابع:

https://www.sportsrec.com/treat-treadmill-burn-2103960.html

https://www.safetyandhealthmagazine.com/articles/14748-treadmill-related-friction-burns-often-more-severe-than-stovetop-burns-among-kids-study-finds

http://pediatricsurgicalservices.com/docs/Treadmill.pdf

https://dontforgetthebubbles.com/treadmill-burns/

 

 

 

محمدحسین شهرابادی

محمدحسین شهرآبادی دانشجوی پزشکی عمومی محقق و‌ پژوهشگر در زمینه زخم و سوختگی و استومی فعال در زمینه اموزش پیشگیری و درمان زخم و سوختگی و استومی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته پرستاری سال ۱۳۹۳ کارشناس زخم بیمارستان مهر از سال ۹۳ تا ۹۸ مشاور کارشناس زخم در امور بیماران ضایعات نخاعی کارشناس زخم مرکز بهزیستی مولوی سال ۱۳۹۴ گذراندن طرح نیروی انسانی از سال ۹۵ تا ۹۷ در مرکز سوانح سوختگی شهید مطهری گذراندن کورس زخم و سوختگی و استومی در آکادمی لوهمن روشه در کشور المان سال ۲۰۱۷ مدرس و برگزار کننده دوره های زخم و سوختگی...

دیدگاهتان را بنویسید